They did overcome - MAVADO & VYBZ KARTEL

En liten fågel viskade i mitt öra...
No more gaza vs gully?
BLEV HELT SJUK HYPAD NÄR JAG FICK HÖRA DETTA...
OJ OJ OJ.. OOOOOOOOOOOJ!

För er som inte hänger med så har det varit beef mellan Vybz Kartel och Mavado och deras "camps" Gaza & the Gully side. Det började redan 2006, om jag inte har fel.. Efter att Vybz lämnat the Alliance [Bounty Killer (grundare), Busy Signal, Wayne Marshall, Bling Dawg, Mavado & Vybz Kartel]. Sen blåstes allt upp pga olika saker..
Sen hölls den årliga STING konserten 2008, där Mavado och Vybz clashade för att settle the battle på scenen inför tusentals människor. Det var helt crazy, folket buade, skrek och hyllade om vartannat, medan artisterna gick loss med sina lyrics. Vybz drog upp en kista på scen som det stod barberboy på (Mavado jobbade som barberare förut)...
Need I say more :O
Se det undre klippet för att se en sammanställning av hela Sting08.

Det slutade med att Mavado drog från scenen med sitt crew och claimade vinsten, men ingen har nog klargjort vem som vann. Tror att alla får skapa sin egen åsikt om det.
Dock måste jag nog erkänna att Vybz, som är en tung DeeJay, var vassare än Mavado, som kallar sig själv för SingJay (för han sjunger). Kanske bara för att det känns mer grovt när man toastar än när man sjunger.. I dunnoh!

För er som vill veta mer: http://en.wikipedia.org/wiki/Vybz_Kartel#Feud_with_Mavado och youtuba på artisternas namn, feud, sting 2008 osv.

But no they've made peace. På riktigt det kan inte bli bättre än att två av det absolut tyngsta dancehallartisterna i Jamaica står på samma scen och förklarar fred. Sen uppträder.. Tänk om man var där, jag tror jag hade dött! Vybz var den första artisten jag började lyssna på när jag blev introducerad till dancehall och jag SKA se honom live innan jag lämnar mitt liv här på jorden. Han är fortfarande bra även om jag tycker att han äldre låtar är lite tyngre.. När han toastar sina nasty rhymes *bupp* 
Mavado blev jag kär i förra året och alla låtar han gjort under 2009 takes me back to jamaicaresan 09, då vi också såg honom live 2 ggr. TUNG!

PEACE Addi di teache comes up on stage (01.34) the crowd goes MAAADDD!

Nyhetsklipp om att de ska sluta fred!

Summary of Sting 2008


Några tunga disslåtar :)

Av Mavado:

  • "Top Shotta Nuh Miss" - (Power Cut Riddim)
  • "Chat Too Much" - (After Dark Riddim)
  • "Dem A Fag" - (Self Defense Riddim)
  • "Walk Wid Dem Casket"

Av Vybz:

  • "Kill Dem All And Done" - (Beast Riddim)
  • "Nuh Fraid" - (Advocate Riddim)

    OCH SJÄLVKLART :D
  • "Last Man Standing (Don't Run)" - (Diss to Mavado after sting 08)
    Har ni inte lyssnat ordentligt på texten gör det.. or google it baby!

så nu har jag skrivit klar för denna gång.. Hörs snart igen folket! // JacQie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0