Testin, Testin... Brain wats happenin up there!?

Sorry ppl but am takin this in swedish: u can copy it and translate it on the net ;)

Så Idag, Frågade en av Mina underbara tjejer från min tjejgrupp i Tumba om hjälp med hennes hemma prov..
Hon skickade ena frågan som handlade om Hjärnan, frågan kortfattat löd "Om en persons Högra hjärnhalva domineras, hur är den personen då?

Jag började då direkt inveckla hela grejen för stackarn som ville göra det lite mer simpelt, under den processen upptäckte jag att GIIRL din Vänstra Hjärnhalva är SÅÅÅÅ Dominant! Läskigt för det är inte riktigt alltid så jag ser mig själv, men Fan det stämmer, eller?....

Man kanske kan använda hjärnan 50/50 att inte riktigt den ena dominerar den andra..
MEN... Jag anser mig själv använda mig mer av den högra men dock då jag väl gör det ska jag inveckla saker som då kommer från den Vänstra, så jag är väll mer öppen o mottaglig av Högra men Min vänstra avgör i slutändan....

Nee men Vänstra it is!!!
a men ni ser nu går det förlångt....

Check it, ganska kul faktiskt!
Fred Kärlek & Välsignelser//Big Moma Steph

Funktioner som hör till vänstra hjärnhalvan:
använder logik
detaljorienterad
fakta styr
ord och språk
nutid och dåtid
matematik och vetenskap
kunskap
ordning, mönster
definitioner
verklighetsbaserad
strategisk
praktisk
trygghet

Funktioner som hör till högra hjärnhalvan:
känsloorienterad
helhetsorienterad
fantasi
symboler och bilder
nutid och framtid
filosofi och religion
mening
tror
uppskattar
spatial perception
risk


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0