Vad Gör en Låt Dancehall?

Det Finns copy Cats inom alla musik Genres MEN Dancehall, hahaha No.1 Copy Cat (anser jag iaf)
Jag klagar iaf inte... Däremot så undrar jag vad som gör en Låt Dancehall...

Denna Låt som ett bra exempel,  Jag tycker jag att det låter som en RnB låt bara att det är Vybz som kör på Riddimet, så är det då artisten som avgör vad det är för genre? går ju inte, då det finns artister som kör på olika...
Men iof så verkar all musik vara lite förvirrat.. men vet ju inte vad saker o ting är för nått längre, det är ju som detta om *Fusion* som jag tog upp tidigare (på Facebook iaf) dancehall Fusion, Hip hop fusion, break dance fusion, flamenco fusion och vad nu annat det finns inom dans.. Majoriteten av Musiken e ju inte riktigt klar så det är klart att det blir svårt att dansa då...  svårt att Sätta fingret på det Liksom  =/  Aaech då! 

(Ta inte detta bokstavligen nu mina damer o Herrar, detta är bara någonting generellt som jag själv anser, också dålig på att förklara mig tydligt i ett o annat, men ni förstår nog på ett ungefär)
//Big Moma


Kommentarer
Postat av: Big Moma erkänner

Correction, fått lite korrektion (stavning?) av min musikaliska Man här om detta inlägg, Ja jag hade väll lite fel det kan jag erkänna, JA det påminner fortfarande om RnB men det finns lite "Dancehall beats" i låten med.... Men det jag håller mig till det jag sa, för det finns andra låter ändå ;)...

2010-11-16 @ 14:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0